Кожен з нас хоча б на хвилинку замислювався, ким хоче стати, або як обрати перспективну професію?. Після закінчення бакалаврату мені пощастило обрати одну з двох сучасних освітньо-професійних програм: «Фармацевтична біотехнологія».
І вже з вересня місяця, ми студенти-магістранти, почали плідну працю. Мені дуже сподобалось, що нам самим дозволили обрати майбутню тему нашого магістерського диплому. Так-так, вам не здалося – самим. Коли студенту випадає нагода знайти щось цікаве і цим займатися упродовж навчання – це є безцінним. Під час пошуку теми, мені було надзвичайно цікаво і приємно читати, що в сучасному світі розвиток фармацевтичної біотехнології не стоїть на місці в плані створення фармацевтичних засобів останнього покоління (вакцин, іммуномодуляторів тощо).
Мені, Юлії Гайдук, випала нагода займатись темою «Біотрансформація у виробництві підсолоджувачів» під керівництвом доцента Юрія Миколайовича Пенчука. Ця тема є досить актуальною, оскільки в умовах сучасного ритму життя споживання солодких продуктів неухильно зростає. Але кожен з нас знає, що цукор – це біла смерть і надлишок калорій перетворюється в жир, в результаті чого виникає загроза ожиріння та розвивається цукровий діабет. Як альтернатива, є застосування підсолоджувачів, що є більш безпечним.
Під час огляду теми, я ніколи б не могла подумати, що цукрозамінники мають широкий спектр використання. Лише уявіть, що їх використовують у складі жувальних гумок, молочних продуктах, дієтичних безалкогольних напоях, морозивах, твердих і м’яких кондитерських виробах та дієтичних цукерках. Цукрозамінники є також лікарською добавкою у генеричних препаратах, застосовуються для маскування неприємних смаків ліків, в зубних пастах та косметиці, таких як помада.
Навчання в магістратурі здається мені дуже цікавим та захоплюючим, оскільки під час навчання ти отримуєш нові знання та можеш розвиватись і брати участь в різних наукових конференціях.
Вже минув перший семестр, і можу впевнитись, що для того, щоб бути кваліфікованим спеціалістом, необхідно не лише отримати освіту, а й справді віддаватися справі. Буває, що студенти покидають навчання через велике навантаження і велику кількість інформації, яку треба запам’ятати. Я сподіваюся, що зможу подолати всі навантаження, оскільки потім, під час кар’єри, простіше не буде – треба вчитися організовувати свій час!
Юля Гайдук, магістрантка І року навчання