Кафедра біотехнології і мікробіології - Національний університет харчових технологій

КАФЕДРА БІОТЕХНОЛОГІЇ І МІКРОБІОЛОГІЇ

ФАКУЛЬТЕТ БІОТЕХНОЛОГІЇ ТА ЕКОЛОГІЧНОГО КОНТРОЛЮ, НУХТ Спеціальність 162 «Біотехнології та біоінженерія»

Студенти-біотехнологи рекомендують

Методи молекулярної біотехнології: вивчаємо дисципліну дистанційно

Не буду приховувати, що в нинішніх умовах опанування навчального матеріалу є справжнім викликом для кожного з нас. Адже такі умови дають зрозуміти наскільки ти здатен самостійно зібрати свою волю в «кулак» та засвоїти нові теми з навчальної дисципліни. Карантин змінив наші життя та підхід до навчання, прийшлось пристосовуватись до всього в режимі онлайн та шукати в усьому тільки позитивні сторони. Тому, нам дуже пощастило, що на допомогу завжди готові прийти наші викладачі.

Так, лекторка дисципліни «Методи молекулярної біотехнології» Оксана Скроцька проводила студентам-магістрам онлайн консультації у Zoom по всім незрозумілим моментам, пояснювала все, як кажуть, «на пальцях». Крім того, під час всього навчального процесу ми активно спілкуємось у Вайбері, де наша лекторка також підтримує з нами зв’язок та завжди відповідає на питання, які нас цікавлять, вирішувала організаційні моменти та найголовніше – стимулює нас до навчання, щоб не розслаблялися.

НІЩО ТОБІ НЕ ЗАВАДИТЬ, ЯКЩО ЗАЙМАЄШСЯ УЛЮБЛЕНОЮ СПРАВОЮ

Сучасні реалії диктують нам нові умови життя. Вміння швидко адаптуватись до будь яких змін та раціонально використовувати свій час – це якості, якими має володіти успішна людина. Так, за період карантину, кожен з нас отримав можливість зрозуміти, що для нього важливо, та чим би він чи вона хотіли займатись далі. Але для мене вибір був зроблений вже давно. За період карантину я ще раз переконався, що здобуваю ту освіту, до якої лежить душа та займаюсь улюбленою справою. Може тому навчання в дистанційному форматі, захист робіт в форматі онлайн конференцій не стало важким випробуванням, скоріше це був цікавий досвід, який, я більш ніж впевнений, буде корисний в майбутньому.

ВІД СТУДЕНТСТВА ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ – ОДИН КРОК!

Кожен студент замислюється над своїм майбутнім: подальшим навчанням, роботою, сім'єю тощо.

Але іноді майбутнє настає вмить, раптово. Така вирішальна мить сталася, коли викладачі рідної кафедри біотехнології і мікробіології організували для студентів лекцію генерального директора ТОВ «Біофарма Плазма» Костянтина Єфименко.

Лекція була присвячена розвитку підприємства та перспективам, що відкривались перед працівниками. Був акцент на те, що наш університет є провідним постачальником кадрів для фармацевтичних підприємств України. Моя цікавість була пов’язана також з тим, що дане підприємство розташоване в моєму рідному місті – Білій Церкві. Після лекції була можливість поспілкуватися з паном Костянтином, який ще раз наголосив, що підприємству потрібні молоді спеціалісти. Ми обмінялися контактами для подальшого спілкування та можливої співпраці. Через два тижні мені зателефонували з головного офісу та запропонували надіслати резюме. І потягнулися довгі дні очікувань і думок про те, що нічого з того не вийде. Але одного чудового ранку мені зателефонували та запросили на співбесіду. Я був сповнений найкращих передчуттів і не дарма! І все ж, прибувши у призначений день та час на  співбесіду, я не знав, що мене чекає, що будуть запитувати і, взагалі, як це все буде проходити.

Карантин, як мотиватор самостійного вивчення дисциплін

Привіт всім! Чим займаєтесь вдома? Карантините чи, можливо, відпочиваєте? Чи все ж вивчаєте щось нове?

А от студенти групи БТ-4-1, які вже майже є випускниками-бакалаврами, закінчили вивчати надзвичайно цікавий та, беззаперечно, важливий предмет – «Технологія пробіотиків та вакцин».

Настільки захопливим вивчення предмету дистанційно ще не було! Ви запитаєте: «Та що може бути цікавого у вивченні предмета вдома та ще й за комп’ютером?» А я Вам відповім ‒ все! Від складання презентації по індивідуальному препарату пробіотиків чи вакцин, яку ти під кінець вважаєш своїм «дітищем», до бліц проходження тесту, коли ти менш ніж за одну хвилину знаходиш вірну відповідь в своїй голові (чи у підручнику) і вважаєш себе супергероєм. А дискусії в чаті групи, про те, яким же все-таки методом контролюють якість цього препарату чи де саме ти міг припуститись помилки у тесті.

Студенти в світі пробіотиків та вакцин на дистанційному навчанні

Для нас, студентів-біотехнологів, 8 семестр 4 курсу розпочався досить продуктивно. Вже в перший день лабораторних занять ми поринули в світ пробіотиків та вакцин під керівництвом лектора доц. Волошиної Ірини Миколаївни та асистентів Удимовича Віктора Миколайовича та Сапури Олени Володимирівни. Попереду нас чекали пізнавальні заняття, на які ми хвилювалися запізнитись, щоб не пропустити нічого цікавого. Але ніхто навіть не міг уявити собі, що карантин змусить продовжити навчання дистанційно. Спочатку ми звісно зраділи, що нам не треба буде ходити до університету і ми зможемо ще відпочити. Але потім зіткнулися з труднощами, тому що як виявилось дуже важко опановувати такий не простий матеріал самому. І ми зрозуміли, що нам не вистачає аудиторних лекційних занять.

Захист курсових проєктів online - done!

Сучасних студентів мало чим можна здивувати, однак звістка про захист курсових проєктів у форматі відеоконференції спантеличила багатьох. І дійсно, такий формат захисту “оповитий” низкою питань і сумнівів. Як у Zoom представити свої креслення? Чи можна встигнути за такий короткий час представити усю роботу? Тому, щоб покінчити із здогадками та сумнівами щодо реальності і доцільності такої “витівки” нам треба було змобілізувати усі свої знання і навички, вимкнути режим підвищеної тривожності, зібратися і гідно представити свою роботу комісії.

Біологія клітин через призму zoom-конференції

Чудовий весняний день, промінчики сонця грайливо заглядають у віконця кожного з нас, вітерець через кватирку доносить п’янкий аромат весни... А студенти групи БТ-1-3 продовжують сприймати реальну дійсність через призму комп’ютерних екранів…

Але є і певні нотки різноманіття у рутинних карантинних буднях. Так, нещадавно, наш лектор дисципліни «Біологія клітин» Красінько Вікторія Олегівна провела zoom-конференцію, де студенти мали можливість обговорити організаційні питання вивчення дисципліни, такі як: особливості написання курсової роботи, модульне тестування, додаткові джерела інформації для навчання. Студенти дізналися багато корисної і пізнавальної інформації, отримали слушні зауваження стосовно їхніх робіт.

 

Виконання магістерської роботи під час карантину в дистанційному режимі

Карантин – це не канікули, а  час, який має бути ефективно використаний студентами.

“Чи потрібне студентам дистанційне навчання?” – раніше у мене не було чіткої відповіді на це питання. Більшість гадають, що дистанційна освіта – це даремно втрачений час. Я з цим не згодна! Адже на молодших курсах дистанційне навчання сприймалося не так серйозно і було для нас більше відпочинком, продовженням канікул. На 5 курсі ти розумієш, що вже не так багато часу, щоб відволікатись, оскільки є лише 1,5 роки, щоб вивчити щось нове і написати диплом, який доведе, що ти будеш хорошим фахівцем в своїй справі.

Майбутнє не за горами, майбутнє за нами!!!

Коли у студентів І-ІІІ курсів приходить час дистанційного навчання, то у 4 курсу настає час проходження практики. Студенти-біотехнологи факультету біотехнології та екологічного контролю не виключення і тому реалізовують свої знання та навички під час проходження технологічної та переддипломної практики. Це час, коли ти вже не на словах знаєш що таке ферментер, таблетпрес, система підготовки води і як вони працюють. А слова «валідація», «регламент» вже не такі важкі, як колись здавалось. Саме нам: Бондарук Світлані, Бондарчук Валерії, Лазюці Юлії, Кернер Аліні, Ковальчук Софії випала можливість проходити переддипломну та технологічну практики на ПАТ «Київмедпрепарат», який є національним лідером з виробництва антибактеріальних препаратів і з 2005 року є учасником Корпорації «Артеріум».

Як воно – зробити крок у напрямку омріяного магістерського диплому?

Вже пройшло пів року мого навчання на магістратурі… Дуже хочеться поділитися своїми маленькими труднощами на шляху до написання заповітного обґрунтування тематики магістерської роботи, в надії, що це стане в нагоді майбутнім магістрантам. До речі, час летить дуже швидко в стінах рідного університету. Ловиш себе на думці, щоб він зупинився і була можливість трішки більше насолодитися парами, яких тепер не так багато.

Чесно кажучи, навчаючись на бакалавра завжди здавалося, що вибрати тематику диплому не так складно. А що складного? Береш цікаву тобі тему і пишеш – так просто! Адже тоді теми нам давали самі викладачі та на кожному кроці допомагали, не дивлячись на те Ваш це науковий керівник, чи ні.

Лекторій від ТОВ «Біофарма Плазма»: особливості реєстрації лікарських засобів

Маленькими кроками студенти 3-го курсу та магістранти 1 року навчання підійшли до періоду зимової сесії. Для когось цей період – можливість продемонструвати свої знання в повному обсязі, а хтось невпинно вимолює трійку. Однак перший день сесії запам’ятався студентам не тільки навчальним процесом, але й лекцією медичного директора ТОВ «Біофарма Плазма» Марини Валової. Лектор відкрила завісу такого цікавого та водночас складного світу реєстрації лікарських засобів на території України, регулювання національного фармацевтичного сектору з врахуванням євроінтеграційних процесів. Завдяки Марині Валовій студенти більш поглиблено дізнались про реєстрацію лікарських засобі в ЄС, нормативну базу, яка супроводжує кожен етап впровадження препаратів на фармацевтичний ринок. Дуже цікавим для студентів виявилось питання експорту лікарських препаратів на світову арену.

Наукова робота: від мрії – до реальності

Ще у шкільні роки я прагнула стати лікарем чи фармацевтом. Коли мені доводилось заходити в аптеку, я подовгу розглядала вітрини з лікарськими препаратами і дивувалася, як можна запам’ятати всі ці назви, і видати потрібні людям ліки. З часом я задумалась про те, хто ж займається розробкою та випуском нових лікарських препаратів, і мені захотілося зв’язати своє життя з фармацевтичною справою – розробкою лікарських засобів.

Під час навчання на кафедрі біотехнології і мікробіології я дізналася багато корисної інформації про виробництво лікарських засобів на заняттях. Проте це лише теорія, а як всі ці знання застосовувати на практиці? Саме тому я вирішила зайнятися науковою роботою та краще ознайомитися з майбутньою професією і насправді відчути, чи це та справа, якій я ладна присвятити все своє життя.

Ви знаходитесь тут: Вступнику Студенти-біотехнологи рекомендують