Кафедра біотехнології і мікробіології - Національний університет харчових технологій

КАФЕДРА БІОТЕХНОЛОГІЇ І МІКРОБІОЛОГІЇ

ФАКУЛЬТЕТ БІОТЕХНОЛОГІЇ ТА ЕКОЛОГІЧНОГО КОНТРОЛЮ, НУХТ Спеціальність 162 «Біотехнології та біоінженерія»

Активні методи навчання

«Залучення магістрантів до командної роботи є важливим елементом для їхньої подальшої кар՚єри»

Після успішного захисту колективнихї робіт з дисципліни «Природознавча мікробіологія» здобувачі групи ПФБ-1-1М виявили бажання написати про свої враження:

Дзюба Марія: "Як ми всі знаємо, важливими навичками для здобувача є робота в команді та презентація результатів. Самостійна робота з дисципліни «Природознавча мікробіологія» була націлена на розвиток soft skills, а саме написання командної роботи на тему «Біоплівки в біотехнологіях».  Капітан команди Анастасія Охмакевич керувала розподілом завдань такої комплексної тематики, щоб учасники змогли розкрити різні сфери використання біоплівок.

Від цікавої молекули до «Біомонополії»: як магістранти опановують новітні біотехнології

Кінець семестру – час не лише для підсумків, а й для того, аби поділитися «рецептами» того, як зробити навчання цікавим марафоном з новими відкриттями та «крутими фішками» у прямому сенсі цього слова. Як приклад інтеграції активних методів навчання у підготовку магістрантів-біотехнологів і формування у них навичок soft skills, можна згадати креативні завдання з дисципліни «Новітні напрями у біотехнології. Модуль 1. Інновації у біотехнології». Під час опанування цієї, дуже важливої для майбутнього професійного розвитку, дисципліни, магістранти-біотехнологи під керівництвом лекторки, доцентки Вікторії Красінько, випробовували нові методи навчання, які виявилися цікавими та захопливими, і надовго збережуться у пам’яті. Студенти створювали тематичну настільну гру та влаштовували цілі театралізовані виступи, де розповідали про ДНК та ферменти так, наче це казка для малюків.

Ефективний метод активного навчання: командна-ділова гра «Фарм-мільйонер»

Командні-ділові ігри в умовах швидкого зростання обсягу інформації, необхідності більш якісної обробки та засвоєння є найефективнішим засобом досягнення міцних, глибоких знань, навичок та вмінь. Вони не тільки озброюють здобувачів вищої освіти результатами наукового пізнання, а й формують самостійність, розвивають та вдосконалюють здібності до творчої діяльності. Саме тому для здобувачів освітнього ступеня «магістр» спеціальності 162 «Біотехнології і біоінженерія» останнє практичне заняття з дисципліни «Системи менеджменту якості у виробництві» лектор Світлана Старовойтова провела в форматі командної ділової гри з метою кращого закріплення пройденого теоретичного та практичного матеріалу. Здобувачі підтримали та активно долучилися не лише до гри, а й до її обговорення та вирішили поділитися своїми враженнями:

Презентуємо командні самостійні роботи з дисципліни «Природознавча мікробіологія»: від мистецтва мікробів до технологічних тріумфів – біоплівки у біотехнологічних процесах

Наприкінці семестру був останній день захисту магістрантами ОПП «Промислова та фармацевтична біотехнологія» спеціальності 162 «Біотехнологія та біоінженерія» своїх командних самостійних робіт, виконаних в рамках дисципліни «Природознавча мікробіологія».

Для кожного це своєрідний виклик та можливість проявити себе у сфері пошуку, аналізу та узагальнення необхідної інформації, що є досить не легким завданням. Однак викладачі кафедри біотехнології та мікробіології прикладають максимум зусиль, щоб навчити здобувачів якісно систематизувати знайдену інформацію, вміти її використати, а найголовніше – представити аудиторії слухачів. Своїми враженнями від доповіді, представленої командою Анастасії Охмакевич, поділились їх слухачі:

Презентуємо командні самостійні роботи з дисципліни «Природознавча мікробіологія»: сульфатвідновлювальні бактерії як ключ до ефективної біотехнології

Продовжуємо публікацію циклу про захист самостійних робіт здобувачами ОС «магістр» спеціальності 162 «Біотехнології і біоінженерія» з дисципліни «Природознавча мікробіологія» під керівництвом професорки, доктора біологічних наук Тетяни Пирог.

Днями до нашої уваги було представлено не менш важливу та пізнавальну тематику щодо застосування сульфатвідновлювальних бактерій у біотехнології, виконану командою під керівництвом Вікторії Негретової.

Презентуємо командні самостійні роботи з дисципліни «Природознавча мікробіологія»: біотехнологічний потенціал ціанобактерій

Продовжуємо публікацію циклу про захист самостійних робіт з дисципліни «Природознавча мікробіологія». Своїми враженнями про перші презентації таких командних робіт діляться здобувачі Марина Грищенко та  Людмила   Яцюк.

Марина ГРИЩЕНКО: «У цьому році здобувачі ОС «Магістр» за освітньо-професійною програмою "Промислова та фармацевтична біотехнологія" вперше виконували нове для себе завдання з дисципліни "Природознавча мікробіологія". Дана самостійна робота вимагала командної праці, адже потрібно було опрацювати чималу кількість сучасної наукової літератури на біотехнологічні тематики. Однією з перших свою роботу на тему "Ціанобактерії як об'єкти біотехнології" представила команда Олени Доценко.

Презентуємо командні самостійні роботи з дисципліни «Природознавча мікробіологія»: розширюємо горизонти знань від перших досліджень до сьогодення у сфері технології біогазу

Здається, зовсім недавно нам, здобувачам ОС «Магістр» за спеціальністю 162 «Біотехнологія та біоінженерія» було запропоновано самим сформувати команди і обрати капітана, а також  обрати з запропонованого переліку тематику самостійної роботи з дисципліни «Природознавча мікробіологія» (лекторка професор Тетяна Пирог).

А сьогодні – вже початок грудня! Прийшов час розпочинати цикл доповідей, підготовлених командами. Зазначимо, що здобувачі упродовж семестру ретельно готувались до цієї події – презентації власних літературних оглядів, адже в цю роботу було покладено досить значну частку зусиль та старань. Найголовнішим є надання лектором якісної інформації, яка в свою чергу є підґрунтям для написання самостійної роботи, її підтримка та правильне спрямування.

Проблемна науково-дослідна лабораторія дивує своїми можливостями наших четвертокурсників

Зазвичай у середині жовтня в Києві відбувалися визначні події – Міжнародна виставка обладнання та технологій для фармацевтичної промисловості «PHARMATechExpo» та Міжнародний конгрес фармацевтичної промисловості. Здобувачі освітньо-професійної програми «Біотехнології: фармацевтична, промислова, харчова, природоохоронна» нашого університету в рамках навчальної дисципліни «Мікробіологія, санітарія та гігієна з основами НАССР» (лектор доц. Наталія Грегірчак) з цікавістю відвідували виставкові площі, де знайомилися з найсучаснішим фармацевтичним обладнанням з усього світу, та слухали доповіді провідних науковців даної галузі. До повномасштабного вторгнення виставка працювала щорічно, в тому числі і в час пандемії, але, в умовах воєнного стану забезпечити візити представників іноземних компаній та цілковиту безпеку відвідувачів неможливо.

Виставка постерів: Interesting Facts About Microbiology & Biotechnology

Наприкінці вересня в рамках дисципліни «Вступ до фаху» (лектор Наталія Грегірчак) здобувачами І курсу спеціальності 162 «Біотехнології та біоінженерія» була організована виставка постерів, присвячена Міжнародному дню мікроорганізмів.

Знайомство з майбутнім фахом розпочинається з витоків, тобто історії виникнення та розвитку біотехнології як науки. А наукою вона стала завдяки дослідженням і роботам французького вченого, основоположника сучасної мікробіології та імунології Луї Пастера. Так от з часів Пастера (друга половина ХІХ ст.) до наших днів відкриттів та винаходів в галузі мікробіології і біотехнологій була величезна кількість, а їх значущість важко переоцінити, тому інформації, яку наші першокурсники хотіли донести до своїх колег було чимало.

Долучаємось до вирішення сучасних проблем та обговорення перспектив промислової біоенергетики

На крайньому практичному занятті з дисципліни «Біоенергетика та охорона довкілля» під керівництвом доцента Вікторії Красінько було проведено круглий стіл на тему «Сучасні проблеми та перспективи промислової біоенергетики». На зустрічі порушувалися актуальні проблеми галузі, пропонувалися шляхи їхнього вирішення та обговорювалися перспективи розвитку біоенергетики в Україні. Здобувачі висвітлили проблеми біоенергетичної галузі та охорони довкілля, які пов’язані з темами їхніх магістерських робіт.

Методи контролю і секретний продукт

От і добігає кінця черговий навчальний рік. Посеред напружених залікових днів, коли всі на стресі і важко переключитись на легкий позитив, приємною несподіванкою стала динамічна та творча інтерактивна гра, яку під час лабораторної роботи з дисципліни «Методи контролю біотехнологічних, фармацевтичних та харчових виробництв» провела для третьокурсників-біотехнологів доцентка кафедри біотехнології та мікробіології Вікторія Красінько. Впродовж цілого семестру здобувачі наполегливо вивчали методи контролю різних етапів біотехнологічних, фармацевтичних та харчових виробництв, критерії підбору методів, адже дана дисципліна є невід'ємною складовою і теоретичною базою для курсової роботи, оскільки без належного нагляду та впровадження суворих перевірок у процесі роботи може виникнути повна неможливість випуску доброякісної продукції, як на біотехнологічному, так і на фармацевтичному або харчовому виробництві.

Інтерактивним діловим іграм – «так»!

Останнє заняття з дисципліни «Технологія лікарських косметичних засобів» здобувачів групи ФБ-1-2М пройшло у доволі незвичному форматі. Лекторка дисципліни, доцентка Вікторія Красінько, запропонувала закріпити уже здобуті протягом семестру знання шляхом ділової гри, присвяченої проектуванню виробництва нового косметичного засобу. У ході роботи «було організовано» підприємство, що здатне розробити інноваційний протиакне тонік.

Група магістрантів розділилася на творчі колективи, які мали вирішувати різні задачі у ході створення проєкту. Сектор маркетологів провів економічну розвідку, зібравши дані про потенційних конкурентів, вивчивши потреби населення в косметичному засобі, а також порахувавши те, скільки тоніку буде доречно випустити на ринок.

Події у світлинах

Ви знаходитесь тут: Про кафедру Активні методи навчання