Година роботи навчить більше, ніж день пояснень.
Жан-Жак Руссо
Сучасний ринок праці вимагає від випускника ЗВО не лише глибоких теоретичних знань, а й здатності самостійно їх застосовувати в нестандартних, постійно змінюваних життєвих ситуаціях, переходу від суспільства знань до суспільства життєво компетентних громадян. Тому оцінка якісно підготовленого випускника, що є основою його конкурентоздатності на ринку праці, характеризує власне якість освітньої програми та освітнього процесу.
Кафедрою біотехнології та мікробіології цьому питанню приділяється постійна увага, враховуючи значний досвід у підготовці фахівців біотехнологів та їх широке працевлаштування у різних сферах промисловості.
Для відповідності нагальним вимогам ринку праці, потребам здобувачів вищої освіти тощо на рівні нашого університету, факультету і на кафедрі БТМ щорічно проводиться перегляд освітніх програм за результатами їхнього моніторингу. Такий моніторинг передбачає виявлення та відстеження тенденцій у розвитку якості освіти в країні, на окремих територіях та безпосередньо у закладі вищої освіти; встановлення відповідності фактичних результатів освітньої діяльності заявленим цілям, оцінювання ступеня і причин відхилень від цілей.
Днями на кафедрі біотехнології і мікробіології відбувся круглий стіл за участі членів проектної групи, завідувача кафедри та викладачів, здобувачів освітнього рівня бакалавр, стейкхолдерів, де обговорили питання оновлення та модернізації освітньо-професійної програми «Біотехнології: фармацевтична, промислова, харчова, природоохоронна» першого освітньо-професійного рівня вищої освіти за спеціальністю 162 «Біотехнології та біоінженерія» галузі знань 16 «Хімічна та біоінженерія».
Гарант освітньо-професійної програми здобувачів вищої освіти освітнього ступеня «Бакалавр» доцент Світлана Старовойтова презентувала результати проведеного локального моніторингу ОПП, розкрила унікальність, фокус та особливість підготовки, звернула увагу на можливість академічної мобільності здобувачів, а також враховуючі проведений аналіз ОПП провідних закордонних та вітчизняних ВНЗ з підготовки бакалаврів за спеціальністю 162 та суміжними, внесла пропозиції щодо оновлення ОПП. Гарант відмітила основні переваги навчання саме на кафедрі біотехнології і мікробіології НУХТ.
До активного обговорення важливих питань долучилися не лише деканка факультету біотехнології та екологічного контролю, а за сумісництвом і доцент випускової кафедри Наталія Грегірчак та завідувач кафедри Віктор Стабніков, а також професор кафедри Тетяна Пирог, доценти Вікторія Красінько, Світлана Тетеріна, Оксана Скроцька, здобувачки освітнього рівня бакалавр Марина Грищенко і Анна Воробей. Важливою була участь стейкхолдера - експерта (з навчання та розвитку персоналу) групи з дистанційного навчання Корпоративного Університету Корпорації "Артеріум", випускника кафедри, Ігоря Ключки.
Здобувачками зауважена необхідність доповнення методичного забезпечення базовими конспектами лекцій з обов’язкових дисциплін, таких як «Біохімія», «Ділова комунікативность», «Інжиніринг біопроцесів. Модуль 1. Процеси та апарати біотехнологічних виробництв». Анна Воробей висловила побажання щодо акцентування лекторами взаємопов’язаності дисциплін та подальшого використання одержаних знань у фахових дисциплінах (наприклад, «Біохімія» і «Загальна мікробіологія» тощо). Марина Грищенко звернула увагу на перегляд наповненості вибіркової дисципліни «Виробнича логістика», на її думку було «забагато лекцій, не вистачало живого матеріалу».
Ігор Ключка, як стейкхолдер, підтримав основні пропозиції щодо оновлення ОПП, звернув увагу на обов’язковість набуття здобувачами під час навчання навичків soft- і hard skills, які потрібні для успішного працевлаштування, а також, як бізнес-тренер, і надалі обіцяв проводити тренінги, вебінари, майстер-класи та тематичні лекції для здобувачів-бакалаврів для подальшого розвинення та поглиблення необхідних навичок для професійної діяльності на провідних підприємствах галузі.
В процесі обговорення було висловлено багато рекомендацій та побажань, які неодмінно будуть враховані при оновленні ОПП для покращення освітнього процесу та набуття здобувачами-бакалаврами відповідних компетентностей та програмних результатів навчання, які в подальшому дозволять їм бути не тільки конкурентоспроможними на ринку праці, але і є важливими при акредитації освітньої програми.