У здобувачів освітнього ступеня «бакалавр» 3-й курс є «переломним» за такими причинами.
По-перше, саме на третьому курсі здобувачі отримують «постійну прописку» на випусковій кафедрі біотехнології і мікробіології (БТМ), оскільки з цього часу більшість освітніх компонент освітньо-професійної програми є дисциплінами фахового професійного спрямування, які викладаються на кафедрі БТМ. Крім того, третьокурсникам призначаються постійні наставники з науково-педагогічних працівників кафедри БТМ, під керівництвом яких вони виконуватимуть курсові і кваліфікаційні дипломні проєкти (роботи).
По-друге, з третього курсу здобувачі мають можливість долучитися до виконання науково-дослідної експериментальної роботи і стати членом наукового гуртка BIOTECH.
По-третє, на третьому курсі здобувачі виконують першу курсову роботу інженерного спрямування, присвячену розробці технологічної схеми одержання практично цінних продуктів біотехнології різного призначення.
Виконання цієї роботи потребує від здобувачів застосування знань, одержаних під час вивчення на першому і другому курсі хімічних, біологічних та інженерних дисциплін. Якраз під час виконання курсової роботи здобувачі починають розуміти, чому вони вивчали дисципліни у певному порядку, а також стає зрозумілішим закодоване словосполучення «структурно-логічна схема підготовки фахівців».
Про свої враження від виконання курсових робіт, які базуються на власних експериментальних наукових дослідженнях, діляться учасники гуртка BIOTECH третьокурсники Дар’я Благодир, Аня Воробей та Настя Охмакевич. Далі пряма мова здобувачів: «Біотехнологами не народжуються, а стають на кафедрі БТМ!»
Благодир Дар’я: «Попри складні часи та умови сьогодення, наука не зупиняє свій двигун розвитку. Так і ми, студенти 3-го курсу кафедри БТМ, продовжуємо працювати над курсовими проєктами, пов’язаними із науковими дослідженнями, які ми почали виконувати восени. Саме наукова частина роботи є найцікавішою, коли ти повністю поринаєш у процес і починаєш розумітися на деталях. Враховуючи вище сказане, даний вид занять призупинено, але це для нас не перепона, тому ми, так би мовити, перейшли на теоретичну сторону виконання.
Хоч маючи вже певну кількість результатів, доводиться паралельно зазирати на простори Інтернету для пошуку необхідної літератури, методик. Інколи доволі складно знайти ту інформацію, яка потрібна, але ми не здаємося, навіть коли вже всі ресурси здаються вичерпаними, і знаєш усі сайти та статті напам’ять, користуючись відповідними лайфхаками, тим самим удосконалюючи свої скіли пошуку інформації, що є одним із важливих пунктів нашої роботи.
Звичайно, виконуючи курсову роботу, ми б самі не впоралися, адже завжди виникають питання, необхідна порада, краплинка досвіду, і не тільки, освіченої людини, із цим нам дуже допомагають керівники наших проєктів, які постійно на зв’язку, навіть у вечірній час доби та вихідні. Дуже цікаво дискутувати з ними, переймати їх віковий досвід, знання, так як нерідко та чи інша методика потребує модифікації, певної новизни, інтегрованих технологій тощо, адже досконалості немає меж. Кожна їх порада чи зауваження - це сходинка до нашого успіху. Тому ми не лише активно та продуктивно працюємо над виконанням курсового проєкту, а й із задоволенням, який стане частинкою нашої візитівки у блискуче майбутнє видатного біотехнолога».
Воробей Аня: «Наче ще зовсім недавно знайомі старшокурсники доволі емоційно розповідали нам про третій курс, казали нам, що він буде найбільш складним та водночас цікавим. І ось вже підходить другий семестр третього курсу до кінця, а на думку приходять їх слова про найбільш цікавий період студентства – написання наукової роботи – які виявилися чистою правдою. Можливість на практиці власноруч зробити певні досліди з своїм цільовим метаболітом неабияк надихає, додає впевненості у тому, що ти на правильному шляху. Підкріплення практичною частиною, зробленою на базі кафедри БТМ, курсового проекту, який є частиною майбутнього диплому, дає розуміння того, що потроху, рік за роком, ти перетворюєшся на спеціаліста, який здатний вирішувати практичні завдання. А після отримання диплому бакалавра, випускники вже мають на своєму рахунку першу серйозну наукову працю, яка підтверджує те, що студенти кафедри БТМ вміють вдало застосувати свої знання і на практиці. Тож все починається з малого! Курсовий проєкт, пов’язаний з тематикою наукових досліджень, це і є перший серйозний крок у професійній підготовці».
Охмакевич Настя: «Моя курсова робота тісно пов’язана з науковими дослідженнями на кафедрі, які я почала виконувати восени цього навчального року, і присвячується синтезу за наявності біологічного індуктора комплексу поверхнево-активних речовин Rhodococcus erythropolis IMB Ac-5017, яким притаманні антимікробні, антиадгезивні властивості та здатність до руйнування біоплівок.
Мені цікаво виконувати курсову роботу, адже це включає в себе і краще розуміння наукової роботи, і читання наукових статей, авторами яких є викладачі нашого університету, і закріплення базового матеріалу, який має знати майбутній біотехнолог. Під час написання розділів, крім пошукової роботи, цікаво разом з керівником обирати обладнання, лабораторний посуд і методи контролю, уявляючи себе на виробництві. Я дуже задоволена, що працюю саме над цією темою, тому що у майбутньому є шанс реалізувати знання на практиці, так як даний біосинтез не потребує великих економічних затрат, відносно нескладний і ефективний. Під час досліджень на кафедрі відчувається, що робота може стати кроком до майбутнього наукового прориву, який буде корисним людству».