«Ніколи не помиляється той, хто нічого не робить» – істина, відома всім. Але, на жаль, коли берешся за нову справу, в якій ще не дуже вмілий, вона якось мало втішає. Люди дуже бояться помилитися і відмовляються від спроб напрацювати майстерність. І зовсім даремно. Боячись помилитися, ми обділяємо своє життя. І цим позбавляємо себе нових можливостей, звужуємо свої кордони і блокуємо творчість. Життя може стати досить одноманітним, а про якісь значущі досягнення навіть не варто і мріяти. Все вищесказане певною мірою відноситься і до ораторського мистецтва. Будь-який, навіть найвправніший оратор, починав свою кар’єру з помилок. І це природно.
А в умовах дистанційного навчання це питання виявляється є актуальним і для здобувачів… І саме наші першокурсники підняли його і попросили організувати лекцію-тренінг, щоб зрозуміти все і навчитися виступати публічно. Ми вдячні доценту кафедри гуманітарних дисциплін нашого університету Людмилі Михайлівни Приблуді, яка відразу відгукнулася на наше прохання та провела цікавий і корисний практичний тренінг.
А своїми враженнями, як завжди діляться наші здобувачі:
Литвин Анастасія, БТ-1-4: «Наше мовлення не є дієвим, тому щоб досягти мети, потрібно розуміти аспекти риторики та розвивати їх, адже ораторами не народжуються, а стають. Ми – майбутні топ-менеджери, які будуть проводити різноманітні заходи, де обов'язково потрібні знання професійного мовлення. Тому сьогодні для студентів відбувся тренінг із практичної риторики.
Публічне мовлення складається із риторичного трикутника – оратор, аудиторія та промова. Оратор повинен виправдовувати очікування, заявлена тема має відповідати змісту промови, а назва відповідати заповненню. Також не потрібно затягувати з регламентом. Не виправдане очікування дає аудиторії зрозуміти, що той хто виступає не є лідером.
Аналізуючи ораторську діяльність крізь різні сторіччя, можна сказати, що всіх спікерів об'єднує щось спільне. Наприклад, те, як вплинути на аудиторію. Коко Шанель говорила: "В нас не буде другого шансу, щоб справити перше враження." Щоб перше враження сформувалося, достатньо 20-30 секунд.
На зустрічі ми ознайомилися із деревом страхів, які пов'язані із публічним виступом, та пропонували свої методи запобігання страху. Головне осідлати адреналін та розуміти, що страх - то нормально, публічне мовлення ще нікого не вбило. Ми навіть не повинні боятися того, що можемо комусь не сподобатися.
Отже, успішне мовлення – це завжди практика. Хто не вміє говорити, той кар'єри не зробить. Цей тренінг стане нам в нагоді. Все, про що ми говорили, є частиною практичної риторики, з якою кожному потрібно працювати для розвитку професійного мовлення, адже це складова нашої майбутньої професії. Тому ми дуже вдячні за такий корисний тренінг, який розширює уявлення про ораторське мистецтво та мовлення загалом».
Поліщук Богдан, БТ-1-4: «В майбутньому ми будемо керівниками різноманітних компаній, тому ми повинні бути блискавичними ораторами, хоча на даному етапі життя це дуже складно. Загалом спілкування на публіці базується на риторичному трикутнику: аудиторія, оратор, промова. Оратор повинен бути впевнений у собі, зацікавити публіку, виправдати очікування слухачів. Перші секунд 20-30 публіка оцінює доповідача, тому не відразу треба щось доносити до слухача, але й не треба довго мовчати. Необхідно показати публіці, хто тут лідер.
Також нам розповіли про дерево страхів, з якими ми найчастіше зіштовхуємося. Але найголовнішим і найцікавішим було те, якими методами нам з цими страхами боротися. Не варто боятися, що можна все забути, треба думати лише про позитив.
Безумовно, виступати перед публікою треба чим частіше, тим краще і тільки тоді пропаде страх. Всі директори є прекрасними ораторами, і це вони прагнуть бачити від своїх працівників. Тому можна зробити висновок, що без ораторського мистецтва кар’єри не побудувати!»
Султанова Анна, БТ-1-3: «Першого грудня біотехнологам провели тренінг із практичної риторики. На тренінгу лектор-оратор розповіла, як вести себе перед аудиторією, як бути лідером, якого цікаво слухати, та як зберігати спокій або маскувати страх. Що робити коли доповідь або виступ виходе з-під контролю та вас перестають слухати? Розглянули, які страхи публічних виступів бувають та їх причини. Наприкінці тренінгу, лектор поділилася порадами зі свого досвіду та вправою, яка допоможе вдосконалити дикцію.»
Алексєєва Діана, БТ-1-4: «На лекції з риторики викладач дуже грамотно та доступно розповіла про ораторське мистецтво, надала безліч порад як зробити свій виступ ідеальним, якими я безумовно скористаюсь. Особисто мені сподобалося те, що спікер поводилася дуже щиро, розповідала історії з власного життя і ділилася особистим досвідом та помилками, також комунікувала з нами, цікавилась думкою аудиторії, тому я почувалась дуже комфортно. Впевнена, що в майбутньому хвилюватимусь менше. Дякую за цікаву лекцію.»
Ковалюк Олеся, БТ-1-4: «Сьогодні у нас відбулось заняття з практичної риторики. З впевненістю можу сказати, що я задоволена. Враження позитивні! Дізналась дуже багато нової інформації, яка є дуже доцільною. Я впевнена, що в майбутньому вона стане у пригоді. Крім того, ми отримали чудові емоції та позитивний заряд енергії. Особливо вдячна за організацію такого тренінгу та зрозуміле викладення матеріалу, який підтверджувався прикладами з власного життя.»
Ігнатенко Ангеліна, БТ-1-2: «Я також хочу поділитись своїми враженнями щодо цієї довгоочікуваної лекції. Як на мене, це найтиповіша проблема серед сучасної молоді та й не тільки, які ще не набрались досвіду в цій сфері мистецтва. На сьогоднішній лекції мені було цікаво почути про те, яким має бути оратор, які є складові публічного виступу, про найпотужнішого політичного оратора Давньої Греції — Демосфена. Також, як саме потрібно впливати на аудиторію, якими методами скористатись, щоб врешті-решт позбутись своїх страхіть перед публічним виступом, а ще про топ stop фраз, які не мають бути присутніми під час виступу. І звісно потрібно пам'ятати, про нашу з вами комунікацію, яка в нинішній час потрібна кожному.»
Овчаренко Катерина, БТ-1-1: «Лекцію було дуже цікаво слухати. Нарешті піднялися такі важливі питання, як ораторське мистецтво, складові публічного виступу та як все ж таки важливо вміти правильно говорити.
Особливо сподобалось, що було наведено приклади з життя відомих людей та ораторів. Нам розповіли про їх шлях, та як вони стали такими, як вони є.
Ця лекція дійсно надихає ставати краще, вчитись розмовляти. Хотіла б подякувати за її організацію та можливість прослухати таку корисну інформацію!»
Огінська Дарина, БТ-1-1: «Сьогодні, за нашим бажанням,ми прослухали дуже цікаву лекцію з риторики та ораторського мистецтва. Хоч в своєму житті мені, та й напевно не тільки мені, не доводилось бути спікером для великої аудиторії, але я розумію, що колись це неодмінно відбудеться, тому отримати базові знання зараз необхідно.
Мій висновок з лекції такий: оратором не народжуються, а стають. Тому, щоб ним стати потрібно багато практики.»
Приведені відгуки свідчать, що у кожного свій погляд і точка зору щодо кожного з висвітлених питань, але в одному всі єдині – сьогоднішній тренінг був вкрай корисним для кожного. Віримо, що отримані сьогодні знання допоможуть нашим здобувачам у навчанні та майбутній професійній діяльності, і кожен з них побудує омріяну кар’єру.
Щиро дякуємо нашій колезі Людмилі Приблуді, за такий цікавий і корисний тренінг та сподіваємось що проведення таких лекцій для наших студентів стане доброю традицією.