Освіта у XXI столітті – це розкриття природних здібностей, вибір здобувача, а також можливість максимально вигідно підготуватися до наступного навчання, вибору професійних компетентностей та конкуренції на ринку праці. Тобто сучасна освіта не для того, щоб усі мали однаковий мінімум знань, а для того, щоб отримати необхідне саме для свого подальшого професіонального шляху.
Кожен, хто вступає до університету, довіряє обов’язковому компоненту освітньої програми підготовки фахівця тієї чи іншої спеціальності. Такі компоненти – «основна база» для будь-якого здобувача. Але ж хочеться знати все і трохи більше. Для цього, окрім безміру пропозицій неформальної освіти, існують вибіркові дисципліни, як відкрита можливість для формування індивідуальної освітньої траєкторії. Водночас така практика викликає зацікавлення в усіх учасників освітнього процесу, адже студенти мають можливість поглибити hardskills («тверді навички», що допомагають освоїти певну професію ґрунтовніше), а викладачі – працювати з мотивованою аудиторією. Уже сама процедура вільного вибору дисциплін сприяє розвитку softskills («гнучких навичок»), як-от: міжособистісного спілкування, управління часом, вміння переконувати, креативності, роботи в команді та ін.
Для розширення можливостей формування індивідуальної освітньої траєкторії здобувачами освітніх рівнів бакалавр, магістр, доктор філософії спеціальності 162 “Біотехнології та біоінженерія” та творчого співробітництва ЗВО декан факультету біотехнології та екологічного контролю Наталія Грегірчак взяла участь у круглому столі з колегами кафедри технології біологічно активних сполук, фармації та біотехнології Національного університету “Львівська політехніка” за участі завідувача кафедри проф. Віри Лубенець, гарантів освітніх програм першого та другого освітнього рівня спеціальності 162 “Біотехнології та біоінженерія” доц. Зоряни Губрій, доц. Наталії Стадницької та викладачів кафедри. Також активно обговорили особливості освітніх програм обох закладів, можливості підвищення кваліфікації та стажування науково-педагогічних працівників у відповідних підрозділах сторін, організація внутрішньої академічної мобільності, в т.ч. можливість вивчення окремих компонент за ОПП, стажувань і практики для здобувачів Університетів, проведення спільних наукових досліджень як здобувачами, так і НПП.
Розширення горизонтів співпраці між профільними кафедрами ЗВО та оновлення освітніх програм з вільним вибором дисциплін уможливлює якісні зміни внутрішнього середовища закладу вищої освіти, посилює його конкурентоспроможність на ринку освітніх послуг. Адже розширення академічної свободи – вагомий аргумент для нового покоління молоді.