Комунікація – основа людської культури і цивілізації, адже саме інформація, що іде від людини до людини, формує усі взаємозв’язки між людьми – від особистих стосунків до держав і корпорацій.
У понеділок, 24 жовтня, у межах дисципліни «Ділова комунікативність» для студентів-біотехнологів було проведено тренінг з побудови ефективної комунікації. Захід організували у співпраці з фармацевтичною компанією «Корпорація Артеріум». Запрошеним лектором стала Тетяна Ковтонюк, керівник навчальних проектів компанії «Триглав Інтернешнл», яка є партнером «Артеріум».
Пані Тетяна розповіла здобувачам, на що варто звертати увагу під час спілкування з людьми, зокрема у професійній діяльності. Зі слів лекторки, левова частка кар’єрного успіху залежить від вміння ефективно комунікувати: правильно доносити свою думку до колег та партнерів, щоб досягати потрібного результату у робочих проектах і ділових перемовинах.
В основному гостьові лекції передбачають монолог гостя, що читає заздалегідь заготований текст. Але цього разу все було інакше. З перших хвилин пані Тетяна почала задавати питання, вести дискусії і взагалі усіляко взаємодіяти з аудиторією. Що ж, відразу видно комунікаційних справ майстра.
Усе почалося з питання «Як думають люди?»: що лежить в основі процесів мислення, уяви та сприйняття інформації? І в ході дискусії крізь пелену здогадок поступово проступила відповідь: люди думають образами і відчуттями. Слова і речення – лише посилання на той чи інший образ у свідомості. І для кожної людини цей образ неповторний. Щоб підтвердити це, пані Тетяна давала учасникам лекції послідовність слів і отримувала від кожного образи, що відрізнялися від образів інших учасників. Кожен по-своєму уявив, як виглядає «будинок, схожий на собаку» і хто він, «чоловік, зірка Голівуду, секс-символ епохи». І в такому інтерактивному, легкому, ігровому форматі доповідач підвела учасників конференції до найбільшої проблеми будь-якої комунікації: одні і ті ж слова різні люди розуміють по-різному. Тому зриваються взаємовигідні бізнес-угоди, провалюються прогресивні ініціативи, виникають суперечки навіть між найкращими друзями. Тож найсильніший козир, який може бути в людини – вміння говорити так, щоб ваш співрозмовник зрозумів те, що ви кажете, саме так, як ви б хотіли, що б він це розумів. Для цього потрібно шукати спільне для вас і вашого співрозмовника, аби мислити спільними поняттями. А ще, ключ до порозуміння зі співрозмовником лежить у вмінні аналізувати свого співрозмовника: слухати і розуміти, що він говорить, слідкувати за його невербальними сигналами. Це допоможе слідкувати за емоційним станом людини, з якою ви комунікуєте, та й загалом, краще її зрозуміти. Як наголосила пані Тетяна, вмілий комунікатор має не тільки досягати своєї мети в діалозі, але й робити спілкування комфортним для співрозмовника, що викликатиме у нього бажання подальшої співпраці, а також може принести непередбачену заздалегідь вигоду.
А взагалі є ще так багато комунікативних лайфхаків, що Тетяні Ковтонюк знадобилося цілих дві пари, щоб розповісти хоча б найважливіші з них. Але за успіх комунікації відповідають обидві сторони, як ініціатор, так і отримувач інформації.
Тож ефективність навчання залежить не тільки від того, хто навчає, але й від того, хто навчається.
здобувач БТ-3-1 Володимир ВЕРБІЯН