Якщо ви ще сумніваєтеся, що внутрішня академічна мобільність на факультеті БТЕК це казки, то даремно. По закінченню 3 курсу гарантка ОПП "Біотехнології: фармацевтична, промислова, харчова, природоохоронна" Старовойтова Світлана Олександрівна запропонувала нам перелік дисциплін та університетів для проходження внутрішньої академічної мобільності, що допоможуть нам розширити компетентності. Так з переліку запропонованих дисциплін мені сподобалася «Використання вірусів у біотехнологічних виробництвах», що запропонував Львівський національний університет ветеринарної медицини та біотехнологій імені С.З.Ґжицького. На початку 4 курсу ми з моєю колегою Марією Сірант, яка також обрала цю дисципліну, оформили документи, доєдналися до дистанційної платформи університету та почали свою захоплюючу подорож у світ біотехнологій з вірусами.
Курс складається з цікавих лекцій та не менш захоплюючих семінарів. Так як дисципліна читається для здобувачів з різних ВУЗів лекторка почала з нагадування нам, що таке віруси, бактеріофаги, їх будови та життєвого циклу. Заглиблюючись далі у теми, ми одразу зрозуміли, що базові знання, які були отриманні на 2 курс з дисципліни «Мікроорганізми як біологічні агенти» стали нам у нагоді, особливо коли справа дійшла до класифікації вірусів за Балтімором, експресії генів, реплікації та інших не менш важливих понять. На семінарських заняттях ми маємо змогу самостійно обирати тему, яка нас цікавить та готувати про неї презентацію, що дає можливість детальніше вивчити аспекти певної тематики.
Здобувачка вищої освіти спеціальності 162 «Біотехнології та біоінженерія» групи БТ-4-1 Єлизавета Дон
Всього лишень пів року тому я зробила однин спонтанний, але неочікувано вдалий вибір - прийняти участь у внутрішній академічній мобільності у Львівському національному університеті ветеринарної медицини та біотехнології імені С.З. Ґжицького (як майбутнього біотехнолога мене не могла не підкупити одна тільки назва, погодьтесь, не кожен університет аж настільки акцентує увагу на твоїй спеціальності). Вибір спочатку постав між двома університетами, а від різноманіття дисциплін, які були нам запропоновані, просто очі розбігатись: починаючи від загальних, але таких потрібних як база для подальшого вивчення біотехнологічної науки, до вузькоспеціалізованих, які дозволяють заглибитись у зовсім неочікувані теми, над якими ти міг і не задумуватись. Мною була обрана дисципліна "Використання вірусів у біотехнологічних виробництвах", і перше питання яке нам поставили на лекції - "а чи викладалась у нас взагалі вірусологія?". Ось на цьому моменті я й задумалась про правильність свого вибору, однак оскільки викладач розпочав курс із ознайомчої лекції про те, хто (або що) таке віруси - стало куди спокійніше. Ну а далі ставало все цікавіше та цікавіше, адже на кожній лекції ми вивчали щось нове та захоплююче, а від тем для самостійного опрацювання я взагалі була в захваті - ще ніколи не було важко обрати одну конкретну, адже хотілось дослідити їх усі! Чи живі віруси? Використання вірусів як біологічної зброї; створення штучних вірусів для лікування спадкових аномалій і це лише невелика частина із того, над чим мені довелося попрацювати. Мушу зізнатись, мені було настільки цікаво, що я хотіла поділитись отриманою інформацією зі своїми знайомими, які ой як далекі від біотехнології як такої.
Особливо хочеться відмітити підхід до нас, як до студентів з іншого університету. Викладач уточнила який графік лекцій та лабораторних буде для нас зручним, а захист проєктів було винесено на окремий час щоб ми могли спокійно під’єднатись та розповісти свою тему, ми маємо доступ до дистанційної платформи на рівні з іншими здобувачами і відчуваємо себе повноправними учасниками учбового процесу.
Тому якщо ви раптом маєте сумніви чи підписуватись на таку авантюру – моя відповідь однозначно так! Це неймовірний досвід та чудова нагода вивчити щось нове, адже пошук і використання різноманітних можливостей для отримання знань – важлива частина учбового процесу, а можливість такої академічної мобільності є далеко не в кожного здобувача, і далеко не кожного університету.
Здобувачка вищої освіти спеціальності 162 «Біотехнології та біоінженерія» групи БТ-4-1 Марія Сірант