30 травня на платформі Ukraine Global Faculty відбувся неймовірно цікавий семінар «Глобальні тренди та майбутнє освіти». Спікером виступив Андреас Шляйхер — директор з питань освіти та компетенцій Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР), почесний професор Гейдельберзького університету. Учасники заходу мали змогу зануритися в сучасне бачення освітнього процесу, зокрема:
- вплив технологій на сучасну освіту та її виклики;
- передові підходи до реформування освіти (в тому числі зробив особливу увагу на порадах для України);
- нові цілі освіти для розвитку потенціалу кожного.
Звичайно таку актуальну тему сьогодення вищої освіти не змогли оминути викладачі кафедри біотехнології і мікробіології – доц. Світлана Старовойтова та доц. Оксана Скроцька. Близькою ця тема виявилася і для здобувачів бакалаврату ОПП «Біотехнології: фармацевтична, промислова, харчова, природоохоронна», які діляться своїм враженням:
Лілія Попова (БТ-3-1): «30 травня 2025 року відбулася конференція, присвячена впровадженню інноваційних технологій у сферу освіти. Захід об’єднав, науковців та студентів для обговорення актуальних питань, які постали перед освітою в умовах глобальних викликів.
На конференції особливо чітко розглянули успіхи технологій в освіті, звісно можна сказати, що пандемія стимулювала впровадження онлайн-освіти.
Я вбачаю в цьому лише позитивні аспекти, оскільки, як нам деталізували, завдяки цифровим інструментам стало більш можливим забезпечити навчальний процесу навіть у найскладніші часи.
Особливо, на мою думку, це впливає на розкриття потенціалу кожного учня в комфортних для нього умовах.
Акцент зміщується з засвоєння фактів розвитку критичного мислення, цифрових навичок та вміння навчатися протягом усього життя.
Також Адреас Шляйхер підняв актуальні на даний момент теми:
-використання інтернет ресурсів та платформ для доступнішого розуміння інформації, до цього відноситься навіть теперішня наша освітня платформа Moodle, адже погодьтесь, скільки доступних дій в одному місці полегшують не тільки комунікацію, а й опрацювання матеріалу
-віртуальну освіту, можу зазначити, що на факультеті Біотехнології та екологічного контролю це вже діє! Адже деякі практичні зайняття пов’язані з детальним вивченням взаємодії міжклітинних та клітинних комунікацій мега зручно переглядати в точних симуляціях по типу Labster
-Ші, ну і звісно штучний інтелект, але лише як помічник в ефективності подання та сприйняття освітніх аспектів, адже важливо використовувати його враховуючи академічну доброчесність.
Конференція дійсно показала, що цифровізація не лише розширює доступ до знань, але й створює нові можливості для індивідуалізації та гнучкості навчання».
Ольга Мудрак (БТ-3-2): «На семінарі про «Глобальні тренди та майбутнє освіти», спікером якої був освітній експерт Андреас Шляйхер, було піднято досить актуальні теми української освіти. Так, як сучасна українська освіта проходить випробування на витривалість. Війна та пандемія стали каталізаторами радикальних змін, які трансформували навчальний процес і вивели цифрові технології на перший план. Ці виклики виявили не лише вразливі місця системи, а й неймовірну здатність українських викладачів і студентів до адаптації. Попри всі обставини, українці демонструють вражаючу здатність до цифрової трансформації. Мобільність, відкритість до нових технологій, солідарність у спільнотах освітян — це те, що забезпечує неперервність навчання і дає надію на майбутнє. Однак, потрібно відмітити роботу викладачів і вчителів, адже саме вони в умовах воєнного стану продовжують навчати з укриттів, онлайн, у змішаному форматі — доводячи, що українська освіта тримається на відданості та стійкості.
Було багато обговорень стосовно новації, яку використовують у освітньому процесі, а саме чату GPT. Він не просто відповідає на запити, а формує нову культуру критичного мислення, пошуку інформації, формулювання ідей. Проте, важливо пам’ятати про важливість академічної доброчесності. Під час лекції було сказано про важливість і актуальність використання освітніх платформ, для учнів та студентів, адже це в умовах обмеженого доступу до фізичних кабінетів, ця платформа дозволяє студентам проводити експерименти у цифровому середовищі, розвивати дослідницькі навички та глибше розуміти наукові процеси. Подібні рішення стають особливо цінними для майбутніх спеціалістів у галузях STEM, біотехнології, медицини, екології».