Останнє заняття з дисципліни «Технологія лікарських косметичних засобів» здобувачів групи ФБ-1-2М пройшло у доволі незвичному форматі. Лекторка дисципліни, доцентка Вікторія Красінько, запропонувала закріпити уже здобуті протягом семестру знання шляхом ділової гри, присвяченої проектуванню виробництва нового косметичного засобу. У ході роботи «було організовано» підприємство, що здатне розробити інноваційний протиакне тонік.
Група магістрантів розділилася на творчі колективи, які мали вирішувати різні задачі у ході створення проєкту. Сектор маркетологів провів економічну розвідку, зібравши дані про потенційних конкурентів, вивчивши потреби населення в косметичному засобі, а також порахувавши те, скільки тоніку буде доречно випустити на ринок.
Дослідницький сектор займався розробкою потенційного складу майбутнього засобу, чітко аргументувавши вибір тієї чи іншої речовини у складі продукції, спираючись на теоретичні дані з лекційного курсу. Мабуть, чи не найважча робота лягла на плечі представників сектору інженерів-технологів. Окрім необхідності описати поживне середовище для бактерій-продуцентів деяких реагентів, їм довелося підбирати необхідне устаткування як для біосинтезу цільових речовин, так і для виготовлення самого косметичного засобу. Учасникам команди з контролю якості довелося згадувати і основи хімії та фізики, і лабораторне устаткування, а також ретельно проштудіювати нормативні документи, які допомогли підтвердити високу якість одержаних продуктів, або ж навпаки – дозволяють виявити допущені помилки під час виробництва. Така робота хоч і вважається досить копіткою та виснажливою, але без неї неможливо дотримуватися високих стандартів, заданих світовим ринком косметики.
Як підсумок, наведемо враження учасників ділової гри.
Здобувачка групи ФБ-1-2М Тетяна Зьолко: «Сьогоднішнє практичне заняття дало можливість використати у своїй роботі студентам не тільки знання з технології косметичних лікарських засобів, а й з інших важливих дисциплін. Поставлене перед студентами завдання сприяло покращенню навичок роботи в колективі, пошукової діяльності, обробки літератури та нормативних документів».
Здобувач групи ФБ-1-2М Єгор Середенко: «З тих пір, як написання курсового проекту стало обов’язковою частиною освіти, слово «проєкт» стало тотожним словам «каторга», «катування», «страждання». Безсонні ночі в пошуку інформації, прискіплива перевірка наукового керівника, переписування цілих розділів у кожного студента викликали відразу до участі в будь-якому проекті в майбутньому. Пропозиція викладача по створенню лікарського косметичного засобу в навчальних цілях спочатку була сприйнята з негативом, але обстановку розрядив один нюанс – студенти можуть об’єднатися в групи і поділити роботу на частини. В такому випадку кожен займався тим, що було до вподоби, вносячи «ложку меду» в і без того переповнену «бочку дьогтю». Поділившись на групи, студенти приступили до роботи. Таким чином, успішно виконаний навчальний проєкт не тільки дещо реабілітував ставлення студентів до цього слова, але й допоміг отримати нові навички або вдосконалити вже наявні, розширив набір знань новими цікавими назвами, а також підтвердив бажання студентів займатися тим або іншим напрямом біотехнології».
Здобувачка групи ФБ-1-2М Красько Мар’яна: «На підсумковому занятті з дисципліни «Технологія косметичних лікарських засобів» ми мали змогу взяти участь у командному інтерактиві та відчути себе справжніми технологами з розробки косметичного лікарського засобу - зволожуючого тоніку з анти-акне дією, з використанням біотехнологічних підходів. Під час заняття було проаналізовано актуальні методики проведення контролю готового продукту та маркетингову складову. Така командна робота, навіть в умовах дистанційного навчання, дозволяє набути необхідних практичних навичок та вмінь».
Отже, командна робота і нетрадиційний підхід до організації занять може мати чудові наслідки і покращити не тільки знання та навички!